10. 7. 2019

Moja prvá macrame kabelka


      Materská dovolenka mi umožnila vyskúšať nové veci či techniky tvorby, na ktoré som dovtedy len poškúľovala. Keď som už mala pocit, že som vyskúšala všetko, to znamená; dekupáž, maľovanie vajíčok, háčkovanie, pletenie, štrikovanie... odrazu sa objavilo macrame a bola som v tom až po uši.
Dlho som aj po tejto technike poškúľovala a uvažovala, čo by som tak vyrobila, čím by som si, resp. svojmu okoliu urobila radosť. Urobila som radosť sebe!
Objednala som si jedno klbko motúzka. Veď uvidíme, vyskúšame! Rozhodla som sa, vyrobiť kabelku, pri ktorej mi pomáhali rôzne videá na youtube. Predsa len som učená  z neba nespadla! Stačilo pochopiť princíp, techniku a spôsob viazania a behom niekoľkých minút som bola v tom až po uši. A už som viazala. 


1. Najprv som si nastrihala motúz. Jeden 1 m dlhý a 36 ks 2,5 m dlhé. Šnúrku som uviazala o tyč, v mojom prípade to bola tyč z kovovej garníže. Na ňu som rovnakým uzlíkom uviazala tých 36 šnúrok.


2. A potom  som viazala vždy jednu šnúrku z jednej šnúrky a druhú z druhej. V jednom riadku mi ostávali dve krajné šnúrky a v druhom už nie. Šnúrky som previazovala jednu zvrchu a druhú zospodu. (Na youtube som našla dosť zrozumiteľných videí.).

Na začiatku som si myslela, že to bude práca na jeden večer. No pri druhom riadku som rýchlo pochopila, že nie. A keď ma pri viazaní vyrušili ešte deti, to bolo srandy. Sem-tam som stratila "niť" a hľadala som sa, teda kde a ako som skončila. Koľko hodín som strávila pri viazaní tejto kabelky, to netuším, ale bolo toho dosť. Vzhľadom na to, že som matka, som nemohla, napr. štyri hodiny v kuse viazať. Vždy to bolo tak "nadochvatky", keď som si ukradla čas. Viem len, že výroba takejto macrame kabelky alebo inej dekorácie je veľmi pracná, precízna a dlhá práca, ktorá vyžaduje maximálne sústredenie a vytrvalosť. Trochu z toho bolí chrbát a ruky.


3. Keď som sa viazaním blížila ku koncu, chcela som kabelku v strede dlhšiu, takú do trojuholníka, a tak som kraje neviazala a do stredu som viazala až kým som nebola spokojná, resp. kým mi vydržal motúz.

4. Kabelku som potom zošila tým istým motúzom. Nakoniec som nožnicami odstrihla zbytočne dlhé šnúrky. A začala som sa naozaj tešiť, že som si vyrobila KABELKU.



     Moja prvá kabelka, moja prvá macrame kabelka, ktorú nosím s hrdosťou a zároveň aj veľkou opatrnosťou, pretože viem, koľko úsilia, práce, času a chuti ma stála. Preto klobúk dole pred každou ručne vyrobenou vecičkou, majú nevyčísliteľnú hodnotu a treba si ich vážiť.

A čo vy? Skúšali ste už macrame techniku?




S láskou

*m

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára