21. 5. 2016

Antistresové omaľovanky

6. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

Milé maminky, milé žienky,

kúzlo a pôvab antistresových omaľovaniek som objavila ešte v novembri. Vedela som o nich dlhšie, no nikdy nebol čas viac sa o ne zaujímať. Až raz som sa nudila. Áno, to slovo som dovtedy veľmi nepoznala, ale všetko je raz prvýkrát. Hľadala som niečo, čím by som vyplnila voľný čas a rozhýbala tak trochu aj mozog. Predsa len, mamičky/ženy, buďme úprimné, pri domácich prácach sa mozgové závity veľmi nehýbu. Stereotyp je otravný, nudný, nezáživný, ničím zaujímavý.


A tak som si raz vytlačila pár obrázkov, ktoré sa mi páčili a začala  kresliť. Farbičky som mala ešte zo starých čias, keď som trošku kreslila, čmárala. Vtedy ma to bavilo. I teraz ma to chytilo. Kreslila som vždy a všade, keď som chcela, keď som mala čas. Dokonca aj Šimon chcel viac kresliť. Čmáraniny. Cesty. Auta. Antistresovými omaľovánkami som sa vrátila do detských čias, kedy som kreslila (do svojho zošitka) postavičky z rôznych rozprávok. Vyfarbovaním sa odreagujete od každodenných povinností a zároveň donútite mozog pracovať trošku inač ako bežne.
Vyfarbovanie vyžaduje sústredenie, keďže omaľovanky sú zväčša veľmi podrobné. Zapájate tak zmyslové vnímanie i jemnú motoriku a to nehovorím o tom, že rozvíjate tvorivosť, kreativitu a mozog vytesní starosti, ktoré vás počas dňa trápili, sužovali. Niekde som čítala, že už 10 - 15 minút maľovania denne osvieži myseľ a dokáže ju zbaviť stresu. Tak prečo by ste to neskúsili? V zhone modernej digitálnej doby, kedy zo všetkých strán na nás číhajú informačné technológie a pomaly nás zabíjajú, je príjemné zabudnúť, nestresovať, relaxovať...

Existuje pestrá škála motívov a každý si dokáže vybrať, čo ho najviac zaujíma. Je len na vás, či si vyberiete mandaly, zvieracie alebo prírodné motívy, postavy, tváre, verte, že každým jedným ťahom budete viac a viac koncentrovaní a vycibríte si tým trpezlivosť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára