26. 1. 2017

Svidník zaspal na vavrínoch


Dnes sa trošku zamyslím nad situáciou, s ktorou bojujem každý deň.

Chvalabohu, zima úraduje už nejaký ten týždeň a nám neostáva nič iné len poriadne odolávať mrazu, chladu, vetru i neupraveným cestám či chodníkom. 
Práve som sa vrátila domov, boli sme s malou piškótou odprevadiť Šimona do škôlky. A čuduj sa svete, vonku zima jak v Rusku (už mi to trošku lezie na nervy), jedno dieťa reve, že mu je zima, druhé dieťa reve v kočiari (celou cestou), pretože s ním nahadzuje akoby sme chodili po tankodrome. AHA! Veď to chodníky vo Svidníku sú štýlovo upravené, novým superdobrým spôsobom ako rozbiť ústa! alebo ako rozbiť kočiar! 


Viete, možno vy, čo sedíte niekde hore, áno vy papaláši, si neuvedomujete, že na svete sú aj mamičky s deťmi, ktoré sa zväčša premiestňujú z miesta na miesto pomocou kočiara. Alebo si skúste sadnúť na vozík ako sa vám bude pohybovať, alebo si zoberte barly do ruky, či prejdete bez problémov po týchto fantasticky upravených chodníkoch. A verte-neverte pohybovať sa po neupravených chodníkoch je dosť náročné. Je jedno, či nasypete na vrstvu napadnutého snehu kamienky (za ktoré ste zaplatili), alebo chodníky posypete soľou (ktorú tiež platíte), určite nám ani jeden spôsob neuľahčí prechádzku po zimnej krajine. Soľ nám len zo snehu robí kašu, kde mám naozaj problém prejsť kočiarom a miestami si myslím, že som nejaký sumo zápasník a hovorím si, čo som komu urobila, že musím takto posilňovať. Aha, vy si možno myslíte, že mamičky na RD majú dostatok síl, veď stále sú na "dovolenke". Len skúste vy v noci vstať 5-6 krát k dieťaťu, a potom ho noste na rukách, lebo samo sa ešte nevie pohnúť, uvidíme koľko budete mať síl. Verte, tá kaša (snehová) je poriadny zaberák a nedajbože aby sa oproti stretli dva kočiare. 

Dnes to bol vrchol! Vonku mrazivo, kaša zamrzla, s kočiarom trasie, dieťa v ňom reve. Absolútne zúfala som sa nazlostila a išla po ceste. Áno po ceste! Sú ako tak upravené a určite sa po nich dá lepšie prejsť. Vodiči si možno aj ponadávali, že "aha aká ..... na ceste. Nemá chodník???" Ale viete čo? Moje dievčatko prestalo plakať a zaspalo. Ani sa nečudujem, polovicu cesty som z nej asi aj dušu vytriasla.

Z každej strany počúvam ako sa mamičky sťažujú, telefonujú, mailujú, ale odozva žiadna. A tak sa pýtam milé mesto Svidník, bol problém (za dva týždne) odpratať sneh z chodníkov? Veď platíme VPP-čkárov. Prepáčte, ale nevidno žiadne výsledky práce. I dnes za OD PROFIT smerom k modrému mostu som videla húfu VPP-čkárov s lopatami, presne ich bolo 11 a viete koľko ich robilo? Šiesti! Ostatní stáli a podopierali sa lopatami. Dobre, že ste im ich dali. V konečnom dôsledku zaplatíme kamienky, soľ i pracovnú silu. PARÁDA!!!! Kam len ten svet speje!!!

Ale včera som si všimla, že niekto sa (tam hore) zobudil zo zimného spánku a chodník popri hlavnej ceste smerom od pešej zóny k jednote bol už vyčistený, tak len dúfam, že Svidník sa pri OD Profit nekončí, a že chodníky budú upravené aj smerom k Duklianskej ulici. My mamičky, vozičkári i tí o barlách by sme vám boli veľmi vďační.

Prajem všetkým krásny mrazivý, ale za to slnečný deň *m
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára