5. 4. 2018

List pre syna k piatim narodeninám

47. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

      Pred niekoľkými dňami oslávil Šimon svoje piate narodeniny a mne sa ani veriť nechce, že už má toľko rokov. Áno, čas beží rýchlejšie, ako sa zdá. Pri tejto príležitosti som sa rozhodla napísať mu list.


Milý môj Šimonik,

je až neuveriteľné, ako čas letí a ty už máš päť rokov. Ako sám hovoríš: "O rok budem predškolák." Veru, budeš! 
Spomínam, ako mi Ťa prvýkrát priniesli, nevedela som, či sa mám smiať alebo plakať. Ale keďže som bola ubolená, vyhŕkli mi slzy, pretože v perinke bolo akési nepekné chlapča :-D, zároveň som bola šťastná, že sme to obaja zvládli, počítala som Ti pršteky, či máš všetky, a aj keď som plakala, tešila som sa, že si zdravý. Bol to  pre mňa neopakovateľný moment jedinečnosti. 

Uznávam, prvý rok bol náročný. Museli sme si na seba zvyknúť. Moje pobláznené hormóny si robili, čo chceli, nálady sa mi striedali ako na bežiacom páse, a ty si to so mnou každý deň prežíval. Áno, plakala som, keď si aj ty plakal. Bola som nešťastná a zúfala, že Ti neviem pomôcť, keď tvoj plač neutíchal. Bála som sa, chytiť ťa, aby som Ti neublížila. Učila som sa novým veciam, a ty si to so mnou znášal. Spolu sme sa učili dýchať, smiať sa, bozkávať, objímať, skákať, bežať, jesť, spoznávať nových ľudí i okolitý svet.

TY SI ZO MŇA SPRAVIL MAMINU A ZVERIL SI SA DO MOJÍCH RÚK, AJ KEĎ SOM BOLA NESKÚSENÉ VTÁČA BEZ AKEJKOĽVEK SKÚSENOSTI. TOĽKO BOZKOV, LÁSKY, ÚSMEVU KOĽKO SI MI DAROVAL SA NEDÁ ANI OPÍSAŤ.

UKÁZALA SOM TI SVET, PRETOŽE TY SI MOJ SVET. ZMENIL SI MI ŽIVOT, PRETOŽE TY SI MOJ ŽIVOT. TY SI SA UČIL VNÍMAŤ SVET A MŇA SI UČIL BYŤ MAMOU.

Počas piatich rokov si sa naučil veľmi veľa vecí, pravdou však je, že pre mňa si bol najväčším životným učiteľom a naučil si ma: 

* väčšej trpezlivosti. Ja viem, nie je to ešte ideálne, ale vďaka Tebe na nej stále pracujem.

* tešiť sa cez slzy, lebo dojčenie na začiatku bolelo, ale vedela som, že Ti chcem dávať to najlepšie. Nakoniec sme sa zosúladili, a aj keď si v noci chcel cicu každú hodinu - dve, ani vtedy som neprestala, lebo Ťa milujem a chcela som Ti dať to naj.

* milovať nekonečne, bezhranične, v každej situácií, v dobrom aj zlom.

* dýchať a žiť život, aký si chcel TY.

* spoznať samu seba, nájsť neprebádané komory.

* že dvoma rukami nemusím robiť len dve činnosti, ale zvládnem aj ďalších desať.

* že spať osem hodín vkuse je oveľa väčší luxus, ako mať izbu plnú topánok.

* vidieť očami, čo som dovtedy nevidela. Mať oči ustavične na stopkách.

* že aj keď spadnem a rozbijem si ústa, treba vstať a s boľavou pusou ísť v ústrety novým zážitkom. 

      Prežili sme spolu každý jeden deň, a aj keď neboli všetky dni ideálne a ja som bola zničená, unavená, nervózna, i tak som nesmierne šťastná, že si mojim synom. Vrátil si ma do krásnych detských čias, v podobe hier, skrývačiek či naháňačiek. 
Vždy som od Teba niečo očakávala, a neuvedomovala si, že aj ty očakávaš odo mňa - porozumenie. Viem, nebola každý deň nedeľa a ja som sa na Teba zlostila, že si málo spal, že si veľa spal, že si sa počúral, že si ma neposlúchol, že si sa nezaujímal o farby, číslice, písmena, že si nezjedol jedlo... Tlačila som Ťa do činností, o ktoré si nemal záujem. Porovnávala som Ťa s inými deťmi. A to bola OBROVSKÁ CHYBA. Lebo si jedinečnou osobnosťou so svojimi vlastnými záujmami a potrebami. Sám si si určil, kedy sa naučíš farby, či iné veci. Prepáč, že som niekedy nebola ideálnou mamou a kričala som na Teba alebo si dostal po zadku. Ver mi, že vždy ma to mrzelo a srdce ma zakaždým bolelo, ako som zlyhala. PREPÁČ! Potom si sa musel začať o mňa deliť, aj toto si zvládol, lebo si pochopil, že mať sestru je fantastické.

     Dnes už máš päť rokov a mne sa veriť nechce, čo všetko sme sa spoločne naučili. Vždy ma vieš prekvapiť ako si vieš vyskladať autíčka, postaviť parkovisko, či nejaký hrad. Miluješ kreslenie a omaľovanky. Nezabudnem ako si behom jedného večera pokreslil desať papierov. Pomáhaš mi pri varení, pečení, upratovaní, zametaní, vysávaní a ja sa teším, že to tak super zvládaš. Naučil si sa množstvo vecí a ešte viac sa naučíš. Budem stáť pri každom tvojom kroku a držať Ťa za ruku. Budem Ťa navždy chrániť a milovať. Navždy budeš mojím zbožňovaným synom.

    
                                                                                                                        Tvoja mamka 

*m









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára