17. 7. 2018

Druhé narodeniny našej dcéry

54. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

Drahá moja Adeluška,

      Je pondelok! Zobúdzam sa. Mám zvláštny pocit! Ale aj tak si hovorím, že streda je náš deň. Vtedy bola naplánovaná sekcia. Znova mám zvláštny pocit. Bolí ma brucho! Musím výjsť na balkón a predýchať. Dýcham! Príde Šimon: "Mami, čo Ti je?" "Ale nič, miláčik, v stredu Ti prinesiem sestričku!" "Jupííííí!" tešil sa na Teba Šimon.
     Nečakala si na stredu. Narodila si sa v utorok. Asi si veľmi chcela vidieť svoju rodinu, hlavne brata. Bolelo to, ale bola som spokojná, že si tu a že mám dcéru. Veď, ktorá mamička by nechcela dievčatko?
     Neviem ako, ani prečo, ale od začiatku tehotenstva som vedela, že to budeš TY (dievčatko pre mamičku)! Bol to jasný tušák!


"Prirodzeným stavom materstva je obetavosť. 
Keď sa stanete matkou, prestávate byť stredom svojho vesmíru.
Túto rolu prenechávate svojim deťom." (J.Lange)


     Tvárila som sa ako skúsená matka. Veď už mám jedno dieťa. Hej, mám! Ale nemala som dve! A každé malo svoje potreby. A tak sme sa spolu s Tebou učili znova žiť. Všetci! Ty, tvoj brat, ja i ocino. Oooo áno, odrazu sme boli na začiatku, ale všetci sme vedeli, že Ťa milujeme.


     Keď si sa narodila, nemala som pochybnosti, vedela som, že keď ľúbim jedno dieťa budem aj druhé, tretie i štvrté... Lebo pravdou je, že láska sa nedelí, ale násobí. Bolo krásne znova objaviť čuchové kanáliky, lebo tvoja detská vôňa prechádzala mnou zakaždým, keď som Ťa držala v náručí. A bolo toho...veď nebol deň, kedy si nezaspala na mojej hrudi. Vtedy si bola najspokojnejšia na svete, a takto sme sa naučili spolu žiť.
Niekedy Ťa bolo počuť až k susedom, pretože som len tápala v detskom mori, čo ti asi je. Prišla s Tebou ženskosť i neha zároveň. Vedela si nás rozosmiať, až nás brucha boleli. Vedela si nás potrápiť, keď si šesť mesiacov vždy podvečer začala revať a plač často trval do neskorých nočných hodín. I táto fáza prešla.
Naučila si ma milovať Ťa takú, aká si, lebo si naša.
Pri Tebe mám pocit, že musíme byť (rovnako) pekne oblečení, aby bolo jasné, že k sebe patríme. Priniesla si nám do života krásu krás.
Formuješ nielen seba, ale aj nás. Svojou tvrdohlavosťou a vzdorovitosťou nám vôbec neuľahčuješ deň. Za to sa tešíme, že si taká cieľavedomá a takmer vždy dosiahneš, čo chceš. Naučila si sa finty od brata a tvoja provokácia často presahuje hranice hry. 
Učím sa s Tebou deliť, lebo už teraz vidím ako mi všetko berieš a chceš sa parádiť.
Ty si naša rebelka, ktorá si už od mála ide za svojim. Najradšej si stredobodom vesmíru. Ak nie si ty, nemôže byť nikto. A preto sa učíš, že nie si len ty, ale máš aj brata.
Si maximálna provokatérka. Vieš vytočiť mňa, brata i otca. Tvoj postoj s rukami hore a slovami "HA-HA-HA" je všetkým dobré známy.
Si dcérou, ktorú milujeme aj keď nás nepočúvaš a robíš si po svojom. Aj keď plačeš celý deň a nemáš na to poriadny dôvod, pretože všetko to trvá len chvíľu a nám ostanú krásne spomienky ako Ti vyšiel prvý zúbok, ako si začala račkovať či chodiť, ako sa smeješ so skrčeným nosom, lebo Ti slnko svieti do očí, ako sa stále meriaš, či si už prerástla Šimona, ako sa naťahujete, ale aj pekne hráte, ako sa učíš prvé slová a zakaždým sme šťastnejší a šťastnejší.
Si sestrou, bez ktorej by Šimon nebol Šimonom. Tvoj brat Ťa ľúbi najviac na svete a nedal by Ťa za nič.
Si vnučkou, ktorá je s babkou parťáčka, ale len keď je mamina v zornom poli.
Si láskava k ostatným deťom, menšie deti by si najradšej mala všetky doma. Musíš však popracovať na delení sa s hračkami či sladkosťami, no Tvoj brat Ti v tom pomáha.
Si umelec, ktorý má rád kresbu či maľbu na hocičo. Vieš z nemožného vytvoriť možné. 


     Máš už 25 mesiacov, ale ja sa už teraz teším ako budeš mať dvadsaťpäť rokov a (verím tomu) budeme dobré kamarátky, ktoré si budú radiť či pomáhať. Celou cestou budem  s Tebou kráčať a držať Ťa za ruku, budem Ti pomáhať vo všetkom a so všetkým, budem sa s Tebou tešiť i plakať, budem Ťa ochraňovať a milovať stále, pretože si moja dcéra, ktorú mi život doprial a ja som mu za to vďačná.

                                                                                                           Tvoja mamka



Pre viac fotiek ma sleduj na instagrame. Budem sa tešiť!


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára