26. 10. 2016

Súrodenci...

22. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

Drahé mamičky/ ženy,

určite mi dáte za pravdu, že v živote človeka sú zmeny nevyhnutné. Neskĺzneme tak do stereotypu či nudy vo vzťahu. Deti posúvajú vzťah dvoch ľudí na vyšší level. Avšak, podľa mňa, nie sú dôvodom, aby nuda zo vzťahu zmizla. Rozhodnúť sa mať deti znamená predovšetkým veľkú dávku zodpovednosti. 
Keď sme sa rozhodli mať druhé dieťa, bolo nám jasné, že naše prvorodené  na to musíme pripraviť. Zmena predsa nastane v živote každého z nás. Ešte som nebola tehotná a Šimona sme oboznamovali s novou situáciou v rodine. Jasné, že bol proti a rázne odmietal túto možnosť. Takýto postoj mu trval dosť dlho.  Zlom nastal v momente, keď sme navštívili sestru, ktorej sa narodilo dievčatko. Jeho sesternica bola skúškou odvahy. Skúškou ako sa zachová. Ako sa bude správať. Na počudovanie výborne! Tešil sa. Chcel ju stále objímať, bozkávať, hladkať. Dokonca aj doma stále o nej hovoril. Mali sme obrovskú radosť. Spadol nám kameň zo srdca. Práve v tom čase mi už bruško narástlo, a vtedy začal tak trošku vnímať toto  všetko.


Po pôrode, keď ma prišli navštíviť do nemocnice, som Šimonovi dala hračku - malú motorku so slovami, že mu ju posiela Adelka. Možno aj preto sa na ňu od začiatku tešil. Pri odchode z nemocnice Šimon od radosti skákal, tešil sa a usmieval sa od ucha k uchu. Chcel niesť svoju malú sestričku domov. Vedela som, že s dvoma deťmi to bude náročnejšie. A stále som sa obávala jeho reakcie. Na začiatku aj trucoval, ale sestru prijal a teraz po štyroch mesiacoch je medzi nimi veľká súrodenecká láska. Je zaujímavé ich pozorovať ako budujú svoj vzťah. Šimon každý deň privíta sestru slovami: "Dobré ránko Adelka. Ľúbim Adelku." A venuje jej veľké súrodenecké objatie. Od okamihu ako sme si ju priniesli domov sa z nej tešil, hladkal ju, objímal a bozkával. Je krásne vidieť ako ho Adelka sleduje. Najprv to bol len hlas, za ktorým sa otáčala. Teraz, keď vníma okolitý svet viac, vníma aj Šimona. Dokáže sa na neho pozerať ako sa hrá. A keď nepozerá, snaží sa mu autíčko vziať, pretože Šimon parkuje v dosahu jej rúk :-). Zabáva ju, skáče pred ňou a pri nej. Behá, tancuje, spieva a ona sa z toho teší. Alebo jej vysype všetky hračky, že "vyber si". :-) Adelku spolu kúpeme, už ju aj sám prebalil (nebola som pri tom). Samozrejme, začína ju aj brať na ruky a chce, aby sa s ním hrala. Ale zlostí sa, keď mu berie autá.

Sme radi, že Šimon prijal sestričku a že sa teší. Je nám jasné, že ich súrodenecký vzťah nebude vždy ideálny, že sem-tam sa pobijú a pohádajú, ale vždy tu budú mať jeden druhého. On bude mať malú sestru a ona veľkého brata.

Príjemný deň *m

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára