24. 5. 2018

Lapač snov

     Už dlhšie som chcela lapač snov, no nenašla som podľa vlastných predstáv. A keďže som kreatívna duša, rozhodla som sa ho vyrobiť.

    Premyslela som si, aké chcem farby, pretože aj to je veľmi dôležité, nielen z hľadiska interiéru, ale hlavne kvôli významu. Každá farba má svoju energiu, preto vám tu napíšem význam jednotlivých farieb, aby ste sa pri výrobe vedeli správne rozhodnúť.


Modrá je upokojujúca a prináša rozprávkové snívanie, biela podporuje duchovné vnímanie, zelená upokojuje myseľ, žltá je farba radosti a svetločervená vleje energiu späť do tela, podporí chuť do života. Vyberte si svoju farbu a pusťme sa do tvorenia.



NA VÝROBU LAPAČA SNOV POTREBUJEME:
hrubší kartón
nožnice
lepidlo
kružidlo
vlnu
krajky a stuhy
háčkovaný obrúsok



1. Najprv si z kartónu vystrihneme kruh s priemerom aký nám bude vyhovovať. Kruh by mal byť hrubý približne centimeter. Vystrihneme dva rovnaké kruhy a spolu ich zlepíme. Je lepšie keď kruh bude pevnejší, aby krajky dobre držali.

2. Po celom obvode kruhu dáme vlnu (farbu si môžete zvoliť), postupujeme pomaly obtáčame vlnu jednu k druhej, aby nebolo vidno kartón. Sem-tam môžeme použiť lepidlo, aby vlna pevne držala. Táto časť je najdlhšia a najpracnejšia.



3. Doma, pri babke alebo u susedov sa určite nájde jeden háčkovaný obrúsok. Ja som taký našla doma a je dosť starý. Tento obrúsok vložíme do kruhu a cez jednotlivé dierky obrúska prevliekame vlnu a prišnúrujeme obrúsok ku kruhu.  Zvyšky vlny odstrihneme. Týmto máme základnú časť hotovú.


4. Nastriháme si krajky alebo stuhy rôznych veľkostí a podľa svojho uváženie postupne priviazujeme na kruh asi do 1/3. Krajky by mali byť priviazané tesne jedna pri druhej. Striedame farby aj vzory. Najdlhšia krajka má byť v strede a postupne od nej sa krajky skracujú. Tu môžete použiť aj pierka či rôzne koráliky (podľa vlastného vkusu).


5. Takto hotový lapač ešte dokončíme tým, že v hornej časti do stredu lapača priviažeme vlnu na zavesenie. Dĺžka závisí od nás. Nakoniec jednotlivé krajky môžeme prežehliť na nízkej teplote cez látkovú vreckovku.

 

    Verím, že si výrobu lapača snov doma vyskúšate a budem rada, keď sa o svoje výtvory so mnou podelíte.

Príjemný nerušený spánok prajem *m

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára