1. 6. 2016

Je tehotenstvo naozaj prirodzeným stavom ženy?

9. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

Ahojte maminky/žienky,

pôvodne som chcela písať včera, lenže akosi mi to okolnosti nedovolili. Už som si myslela, že ideme na pohotovosť, ale ustáli sme to! Včera som sa aj pobalila. Už len kozmetiku nahádzať!!!!
Mám na vás jednu otázku. Je podľa vás tehotenstvo prirodzeným stavom ženy??? Podľa mňa nie!

Ani pri prvom tehotenstve som takýto "prirodzený" pocit nemala, a to bolo bezproblémové (ako som už spomínala). Je to stav, kedy sa vám mení telo, miešajú sa rôzne pocity, hormóny s vami lomcujú a vy sa môžete cítiť ako na hojdačke. Raz ste hore, inokedy dole. Často sa musíte obmedziť v rôznych činnostiach, či veciach. Napr. bicyklovanie, korčuľovanie....je tam riziko, že spadnete.
Rýchlosťou svetla preskočím prvých osem mesiacov a prejdem rovno na posledný. Tento posledný mesiac je najnáročnejší (z môjho pohľadu). Začnete naberať váhu, bruško sa vám zväčšuje a vy môžete mať pocit, že sa nikde nezmestíte. Pri každom pohľade do zrkadla alebo okolostojaceho auta si pripadáte ako nemotorná hrošica, ktorá potrebuje stále viac a viac priestoru a kyslíku na fungovanie. Okolie sa môže (v dobrom posmievať), že máte problém zaviazať si šnúrky na topánkach, zdvihnúť niečo zo zeme, posunúť sedačku  v aute, lebo tá blbá páčka je príliš nízko a vám je ťažko zohnúť sa.
Problém je vstať z postele, prevaľujete sa z jednej strany na druhú a hľadáte spôsob ako  z nej "vyskočiť" aj s tým "desaťkilovým" závažím. Pri varení, pečení, otváraní dverí i pri obyčajnom sadaní si k stolu, musíte dávať pozor, aby ste nenarazili bruchom. Predsa len to môže zabolieť!
Nohy vám môžu opúchať a večer ich máte ako dve veľké kysnuté knedle. Tu je čas spomaliť a vyložiť ich.  Sedenie, státie, ležanie nemusí byť najkomfortnejšie a pri každej polohe vás môže niečo tlačiť, bolieť. V tejto fáze som mala chuť robiť stojky. Viem, bláznivý nápad. Neurobila som ju! Váha ani manžel mi to nedovolil. :) Niekedy sa cítite akoby vás prešiel parný valec.
Odpočítavate dni v kalendári a čakáte kedy to už príde. V zápätí vás pochytí panika a rozmýšľate, ktorý stav je lepší. Tento alebo ten, čo príde po pôrode...
Najčastejšie navštevovaným miestom v byte je toaleta. Niekedy dostanete nervy, že sa znova musíte postaviť z postele (prekotúlať), ešteže sa v tejto miestnosti dajú čítať časopisy, knihy a surfovať na nete, či instagrame.
Pohyby v brušku sú silnejšie a silnejšie akoby ste v ňom mali malého nespokojného votrelca. Malý votrelec si vždy vyberie čas, kedy si chcete oddýchnuť a len tak trošku zrelaxovať, vyložiť si nohy, a nemyslieť na nič (viem, toto žena pravdepodobne nedokáže)....

Toto a ešte iné veci nie sú prirodzené. Ženy sú možno viac citlivé a emocionálne, ale ich prah bolesti je (podľa mňa) o veľký kusisko vyššie ako u mužov. Poznáte to, muži "umierajú" pri obyčajnej trojdňovej nádche.Výhodou je, že tento koniec-koncov jedinečný stav netrvá večne... Len 40 týždňov!!!

Aký je váš pocit mamičky? či budúce mamičky?

Pekný letný prvý júnový deň *m

1 komentár:

  1. drzkaj sa moja, o chvilku to uz skonci a zacne nova etapa tvojho zivota :)

    OdpovedaťOdstrániť