6. 4. 2017

"Desať" minútové jarné dekorácie...


     Nebyť telefonátu so sestrou, ktorá má prísť na Veľkú noc z Prahy domov, asi by som doteraz žila v tom, že do sviatkov sú ešte dva týždne. Mala som naplánované činnosti, aby som všetko stihla. Viete, také to jarné umývanie okien, väčšie upratovanie, príprava kraslíc pre seba a maminu, kúpa topánok pre deti..., odrazu zmizol jeden týždeň. Asi jeden deň som bola zúfala, že som tak ľahkovážne prišla o sedem dní. :-) Pravdepodobne by som na túto záhadu prišla po pretočení listu v kalendári, no takto som ľadovú sprchu pocítila o päť dní skôr. Stalo sa aj vám niekedy niečo také?

     Doma akosi neriešim dni, týždne, niekedy nemám ani tušenie, ktorý deň v týždni je. Ešte horšie to bolo, keď boli obe deti choré. Minúty išli pomaly, dní boli neskutočne dlhé a mne sa zdalo, že čas sa neskutočne vlečie. Opak je však pravdou. Čas má na počudovanie vždy rovnaké tempo. Hodina ma 60 minút, minúta ma 60 sekúnd, len mne sa niekedy zdá, že sa vlečie alebo že čas nemá čas. Záleží od toho akú činnosť vykonávam. Ako som spomínala, keď boli obe deťúrence choré bolo to o držku. Vždy, keď som pozrela na hodinky, prešli len štyri minúty...do večera som mala čo robiť!!! Sú však aj dni, kedy mi to zbehne rýchlo, a ani sa nenazdám a deti  spia vo svojim posteliach. Takéto dni mám najradšej.

     Som ako rozpoltená osobnosť, blíženec, čo vám poviem a neviem, či som rada, že už je apríl a veľkonočné sviatky klopú na dvere alebo zúfala, že to tak rýchlo od nového roka zbehlo. Koniec-koncov som rada, že už nemrzne, aj keď je slnko aké-také zubaté, ale leto a teplo sa nezadržateľne blíži z čoho sa veľmi teším. Nemám rada zimu! Na druhej strane si uvedomujem, že to ale zbehlo. Naša piškota má už desať mesiacov a pri nej sa zamyslím, že čas neskutočne, ale neskutočne letí.


    V skutočnosti by mal byť tento príspevok o rýchlych jarných dekoráciách. Pre tie ženy, ktoré sú pracovne, či už prácou alebo rodinou, zaneprázdnené a tiež (ako ja) si uvedomia, že to, čo si naplánovali zlyhá. Ponúknem Vám pár tipov ako rýchlo a efektívne navodiť domácu veľkonočnú atmosféru. Všetko nájdete doma alebo na prechádzkach v prírode.

1. tip
Zrecyklujete plastovú fľašu a odrežete dno, výšku si určite vy a do toho naaranžujete vajíčka, najlepšie tie, ktoré sa vám chtiac-nechtiac rozbili. Do odrezaného dna dáte hlinu alebo mach, poukladáte vajíčka, do ktorých vložíte kvietky, ktoré ste našli v záhrade, na prechádzke alebo vás len tak niekto potešil. Ak doma nájdete čipku alebo krajku, okraj plastu môžete takto ozdobiť.




2. tip
Zoberiete si nejakú ozdobnú servítku (najlepšia je tá z hrubšieho papiera) a obalíte ňou akékoľvek vajíčko, vzniknú vám zajačie uška a príjemná, rýchla dekorácia. Už len zaviazať motúzom na mašličku a je to hotové. Týchto zajačíkov môžete použiť ako dekoráciu len tak do košíka alebo pri servírovaní jedla pri veľkonočnom stole. Potešia každé ženské i mužské oko.




3. tip
Zoberiete si vajíčka, buď slepačie alebo polystyrénové a nalepíte na ne pierka. Ja som mala pierka doma, no vy ich znova nájdete buď niekde na prechádzke alebo v obchode alebo pri sliepkach, ktoré možno chovajú vaši rodičia. Tramtadadá a máte visiacu dekoráciu alebo si ju znova položíte do košíka.

4. tip
Na prechádzke si odtrhnete pár tenkých konárikov z brezy alebo vŕby kučeravej a doma si vyrobíte také hniezdo. Stačí použiť trocha drôtu, ktorým konáriky spojíte. Už len vložiť do hniezda vajíčka alebo vtáčika a dekorácia je hotová.



     Či už niektoré moje tipy skúsite alebo nie, je jasné, že Veľká noc príde aj napriek tomu, že nebudete mať vyzdobený dom jarnými aranžmánmi, že nebudete mať umyté okná ako ja, že nebudete mať plnú chladničku všetkého, pretože zabudnete. Nič to, život ide ďalej a  určite to všetci prežijete. Dôležité je, že bude rodina znova spolu a užijete/me si spoločné chvíle.

Prajem Vám veľa pekných jarných dní *m



















































































































































































































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára