8. 5. 2016

Deň matiek

2. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

Drahé mamičky, ženy,

presne pred rokom na Deň matiek mi môj syn po prvýkrát povedal: "MAMA". Bolo to ohromujúce, krásne, čarovné, nezabudnuteľné prekvapenie, ktoré si, snáď, do smrti zapamätám. Lepšie si to ani nevedel načasovať.


Spomínam si ako stál v postieľke a vyslovil to jednoduché a predsa najkrajšie slovo "MAMA". Možno si poviete, že akosi neskoro.  Veď v tom čase mal dva roky a dva mesiace. No bolo to inač povedané. Dovtedy sa mu párkrát podarilo povedať toto slovíčko, ale cítila som, že to nehovorí cielene, že pre neho je to len slovo, nepociťovala som pri vyslovení slova mama takmer nič. No dobre, možno malé myknutie. V zápätí som však vedela, že to bolo len ďalšie slovíčko, ktoré sa mu zhodou okolností podarilo vysloviť. Mala som pravdu!
Aby bolo jasné, prečo malo na mňa vyslovenie slova "mama" taký dopad. V tom období Šimon nerozprával veľa, povedal len čo chcel, čo ho zaujímalo. I jeho prvé slová boli úplne odlišné, aké vyslovujú deti. Najčastejšie povedané a vlastne aj jeho prvé slová boli: tatra, bager, titit (auto), kami (kamión) a tra (traktor). Chlapec sa nezaprie, však?



V tú minuloročnú nedeľu, ktorá patrila všetkým mamičkám to bolo iné.  S úsmevom na tvári a rozžiarenými očkami vyslovoval toto slovo s pocitom, že budem reagovať. A čo by som bola za matku, keby som ho ignorovala. Bol to najkrajší darček v živote, aký som mohla dostať. Hormóny šťastia vo mne burcovali ešte dlhé týždne a všetkým vôkol som hovorila, aký darček som dostala. Nezabudnuteľný zážitok!

Byť matkou je najväčším darom na svete. Ďakujem Bohu, že mi to umožnil. Je pravda, že materstvo prináša mnoho tajných zákutí ako je nedostatok spánku, ustavičné obavy o dieťa, oči na stopkách vždy a všade, ale všetky tie obmedzenia, útrapy sú v úzadí oproti radosti, ktorú pociťuje matka vo svojom srdci.
Vzťah medzi matkou a dieťaťom sa od narodenia každým dňom viac a viac upevňuje a každým novým okamihom nadobúda úplne iný rozmer.  Lásku, ktorú cítim k svojmu synovi neviem opísať slovami. Prepáčte mi to! No mamičky to určite pochopia a budúce mamičky sa majú na čo tešiť.  
Je pravda, že sú chvíle, kedy ma zlostí a vie ma vytočiť do poriadnej vývrtky, ale neboli sme aj my rovnakí, nerobili sme dobré aj zlé veci? Nezlostili sme našich rodičov, aby vedeli, že nie sme len a len dobrými synmi/dcérami? Nedávali sme aj my rodičom pociťovať, že láska má viacero podôb?


Láska medzi matkou a dieťaťom je, zväčša, od prvého momentu, keď prvýkrát drží svoje dieťa v náručí, väčšia a väčšia a väčšia. Už v brušku sme s ním späté, pri narodení sa láska už len násobí. Je neprekonateľná, nezabudnuteľná, nekonečná, nenahraditeľná, bezhraničná, najväčšia, najodvážnejšia, najkrajšia láska, akú môže matka pociťovať a dávať. Láskavým slovom by mal končiť každý jeden deň v živote dieťaťa. Slová "ĽÚBIM ŤA" sú len ústnym prejavom tejto neoceniteľnej lásky. Lásku treba prejavovať hlavne skutkami - každodenným a niekoľkonásobným pohladením, pohľadom, ktorý hovorí ako veľmi svoje dieťa milujete (aj keď je zababrané od piesku, aj keď čľupká vo vode, aj keď sa hašterí s inými deťmi....), správaním, ktoré časom ocení každé dieťa. Pretože dostatok lásky vplýva na vývoj jeho psychiky. Preto zveľaďujme našu lásku, aby bola prospešná a príjemne pôsobila na všetkých.





Milé mamičky v tento deň si už len poprajme veľa príjemných, pekných dní s našimi ratolesťami. Zabudnime na to, ako nás zlostia, nepočúvajú, ignorujú, milujme ich preto, akí sú. Všetko najlepšie MAMIČKY







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára