31. 7. 2017

9 vecí, ktoré hovoria, že som mamou...

35. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

     Mám rada svoje deti, no sú dni, kedy by som najradšej vypla. Možno to vyznie sebecky, ale aspoň na chvíľu byť sama, nemať oči na stopkách, nohy ustavične v pohybe, neriešiť domáce či detské malichernosti, ktoré sa mi zdajú v tomto období neskutočne dôležité. Iba na chvíľu ležať na lehátku v plavkách s drinkom a dobrou knihou v ruke a len tak leňošiť, prečítať pár riadkov, pretože celú knihu asi naraz nedám, vzhľadom na to, že až toooooľko času nemám. Iba na chvíľu posedieť v kaviarničke na terasa a pozorovať ľudí. Iba na chvíľu sedieť na wecku bez detí. Iba na chvíľu VYPNÚŤ! Ok, nerobím momentálne bohvieakú namáhavú prácu, za ktorú som patrične ohodnotená, ale už som tu to raz spomenula, že byť matkou je ta najťažšia práca, akú som kedy vykonávala. Dvadsaťštyri hodín denne je príliš dlhý pracovný čas, kedy to niekedy moje telo i duša nezvládajú. No a čo! I ja mám právo na "svoje" dni smútku, beznádeje, či zúfalstva. V takomto čase mi hlavou preblesknú viaceré nepríjemné otázky. Či som dobra matka? Či som to alebo ono nemala spraviť inač? Že som nemusela toľko kričať. Aké vychovám deti? Čo bude z naších detí?... Otázok sa odrazu nahrnie príliš veľa, na ktoré hľadám odpovede. Jedno je však isté, počas materstva som zažila i veľa úsmevných, vtipných i trápnych situácií. 


9 vecí, ktoré hovoria, že som mamou

1. Z času načas sa mi stane kuchynské faux pas. Bežne sa mi stalo, že prihorela cibuľka s maslom, alebo vykypí polievka, najnovšie aj mlieko, alebo jedlo vrie ako zmyslov zbavené. Už som si zvykla. Niekedy aj odstavím plyn, no niekedy sa mi podarí riadna neplecha v kuchyni.
2. Vždy som ofrkaná, špinavá. Neviem, či sa mi stalo, že sme z prechádzky prišli bez akejkoľvek nehody na oblečení. Nielenže sú deti špinavé od hlavy po päty, ale aj ja som ich verný parťák. Dobrým znamením je, keď z domu nevychádzam ofrkaná.

3. Jem studené jedlo. Po stopäťdesiatykrát sa mi už jedlo nechce zohrievať, a tak ho nahádžem do sebe najrýchlejšie ako viem, aby mi až neskôr došlo, že bolo nie najteplejšie :-D
Pitný režim je kameň úrazu. Akosi pri deťoch zabúdam piť vodu. Na konci dňa zistím, že by som vypila aj celú studňu, ktorú nemáme.

4. Kávu pijem zájazdy. Dávno som nesedela pri kávičke s časopisom v ruke, zväčša ju pijem pri varení, upratovaní, žehlení.... a podvečer zistím, že moja šálka kávy je v skrini a nedopitá. Dám si ešte pár glgov, čo tam ostali s pocitom, že to bolo na krásu. Veď tak sa hovorí: "Studená káva sa pije na krásu!"

5. Na prechádzke bez vône. Stáva sa mi, že kým vychystám obe deti, na seba tak trošku zabudnem, len aby oni mali všetko. Niekedy sa prechádzame, a mne až neskôr dôjde, že som sa ani nenavoňala. Moje podvedomie asi šetrí. A na čo sa budem voňať? Muža mám, deti tiež!!!
Neučasané vlasy. Ešteže mám dlhé vlasy. V najhoršom prípade sú raz - dva - tri v cope. A nikto nevidí, že som sa dnes nečesala.

6. Umývam sa na obed. Keď som v každodennom kolobehu okolo detí, zabudnem sa niekedy (nie vždy) umyť. Hlavne vtedy, keď už Adelka vrieska o stošesť, že je hladná. Vtedy už stepuje v kuchyni, a ja nemám čas na hlúposti :-D

7. Kruhy pod očami. Objavia sa takmer u každej matky. Od nedostatku spánku, od vyčerpania, od únavy. Buď si zvyknem, alebo použijem dobrý make-up. Volím skôr druhú možnosť. Niekedy však ani dobrý krycí krém nezakryje unavené oči. Čo už! Okolie si časom zvykne.

8. Fľaky na prsiach. Chválabohu, teraz sa mi to už nestáva. Pri druhom dieťati som s týmto problémom riadne dlho zápasila, snáď až do siedmeho mesiaca. Prsia som mala stále plné a stávalo sa mi, že ani vložky do podprsenky nevydržali nápor. Volila som skôr oblečenie, kde tieto fľaky nebolo vidno.

9. Hluk. Milujem svoje deti, ale som rada, keď spia a je ticho. Absolútne ticho. Ani telka, ani rádio. Nič!


     Ako je to s Vami? Spozorovali ste mamičky niečo zvláštne, čo ste počas materstva robili, či nerobili?

Prajem pekný posledný júlový deň *m

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára