4. 9. 2018

Ako som objavila poklad

55. ŽIVOT OBYČAJNEJ MATKY

     Počas prázdnin to bolo rýchle, sem-tam nervózne, potom plné radosti a smiechu, a tak dookola. Najprv som si myslela, že tie prázdniny snáď nikdy neskončia, no v konečnom dôsledku usudzujem, že ubiehali správnym tempom a skončili v pravý čas. Zo všetkých tipov, ktoré som uvádzala na začiatku prázdnin som nesplnila iba jeden, a to som nepravidelne užívala Mg. Žiadne veľké upratovanie sa nekonalo, nechty boli nalakované, sem-tam boli deťuchy pri babke, vypila som pohár či dva vína, a aj trochu tvrdého nezaškodilo a kontaktovala kamarátky. Všetko splnené!


Deťuchy boli takmer stále spolu, no jedna výnimka sa udiala. Trochu sme si ich s mužom rozdelili. Vďaka tomuto "oddychu" sme si spolu s piškoťáčkou užili ženské veci, kúpali sme sa v bazéne, jedli, čo sme chceli, leňošili sme, kedy sme chceli a hrali sme sa, s čím sme chceli. Boli to fantastické dni plné radosti, smiechu, bez plaču či kriku.


A vlastne po týchto dňoch som zistila, že mám doma poklad. Naša piškota nebola ustavične ufňukané, upišťané a zasoplené dieťa. Nikto (Šimon) ju nezlostil, nevytáčal, nerobil jej napriek, nemusela bojovať o hračku či auto. Žiadne súťaženie. Odrazu nastalo ticho a ja som si ho patrične užila. Bolo to čarovné obdobie. Nechápala som, kde sa stará piškota podela. Všetko bolo dobré! Počas troch dni som ani raz nezvýšila hlas, vôbec som nekričala a bolo mi to vážne divné. Cítila som sa takto príjemne. Po týchto dňoch mi docvaklo, že piškota nie je rozmaznané dieťa, ale bojuje s bratom a keďže je mladšia, najlepší prostriedok ako dosiahnuť svoj cieľ je plač.

Ale keďže Šimon patrí taktiež do rodiny a nevieme si bez neho predstaviť život a obe sme sa na neho tešili, tak sme si aj opäť zvykli, že piškoťáčka fňuká pre každú blbosť a že mamina (ja) kričí, lebo sa vždy niečo deje...a tak sme sa dostali znova do kolobehu. Momentálne prechádzame na školský harmonogram a i teraz si môžem užívať ten poklad menom ADELA.


Tie krásne fotky kostola vznikli pri Domaši, oblasti, ktorú zbožňujem. Jednoznačne odporúčam ako tip na výlet s deťmi. V Domaši sa síce kúpať už nedá, ale na kopci neďaleko kostola je penzión, kde sa deti môžu pohrať.

Kostol sv Štefana Kráľa sa nachádza pri obci Nová Kelča. Ak pôjdete asi 1 km od obce smerom na Vranov nad Topľou po pravej strane  sa nachádza táto prekrásna pamiatka. Je to jeden z kostolov, ktorý sa zachoval po zatopení obcí pri vzniku vodnej nádrže Domaša.

Čo vy na to? Boli ste už pri tomto kostole?

*m

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára